聽起來很有感覺的一首歌,願與您分享。


如果願意,還可以從中體會一些歌唱技巧呢!


歌詞原文及翻譯 如下:


                     Danny Boy



                                       曲:Traditional  詞:Frederick Weatherly


Oh Danny boy, the pipes, the pipes are calling
From glen to glen and down the mountain side
The summer's gone and all the roses falling
'Tis you, 'tis you must go and I must bide

But come ye back when summer's in the meadow
Or when the valley's hushed and white with snow
'Tis I'll be here in sunshine or in shadow
Oh Danny boy, oh Danny boy, I love you so
 
But when ye come and all the flowers are dying
If I am dead, as dead I well may be
You'll come and find the place where I am lying
And kneel and say an Ave there for me


And I shall hear, though soft, your tread above me
And all my grave will warmer, sweeter be
For you will bend and tell me that you love me
And I shall sleep in peace until you come to me



 

    丹尼男孩     愛爾蘭民謠


噢!丹尼男孩 風笛聲正在召喚(徵兵的召喚)

從一座座山谷  到山的另一邊


夏天已經走遠  所有的玫瑰正在凋落


你啊  你啊  必須離去  而我必須等待


 


但是  當夏天回到草原上的時候


或是當山谷沉寂下來  覆蓋著一層白雪時  你回來了


而我啊  將在那兒   不論是豔陽下或陰影中


噢!丹尼男孩   噢!丹尼男孩  我是多麼地愛你


 


但當你在所有的花正凋零的時候回來


如果我已經去世  或許走得很安詳


你會前來  找到我長眠之地


跪下來和我說一些祝禱的話


 


我會傾聽  雖然你輕柔地踩在我上面


我的墳將更溫暖而甜蜜


因為你彎腰鞠躬  且對我訴說你愛我


我會在平安中沉睡  直至你來到我跟前


 



 


 



 
arrow
arrow
    全站熱搜

    David 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()